English language
Savjeti i novosti o zdravljuMentalno zdravljeNedostatak energije tokom zime    
 
Mentalno zdravlje Minimize

Zima vas baca u depresiju?
Evo nekoliko savjeta kako da povratite energiju

Za neke osobe, promjene godišnjih doba mogu uzrokovati gubitak energije, pa čak i pojavu kliničke depresije, rekao je dr. Dan Iosifescu, direktor Mount Sinai Programa za poremećaje raspoloženja i anksioznost u New York Cityu, nazivajući ovo stanje sezonskim afektivnim poremećajem.

Ovo stanje uzrokuju promjene ambijentalnog svjetla, istakao je on.
 zima
“Žlijezda u čovjekovom mozgu šalje, zavisno od količine svjetlosti u okruženju, vremenski signal različitim dijelovima tijela. Poput metronoma, žlijezda odgovara na svjetlosne signale i na osnovu njih upravlja dnevnim/noćnim ciklusom u organizmu čovjeka. Ambijentalna svjetlost pomaže našem mozgu da utvrdi kada naša tijela trebaju biti mentalno i fizički aktivna, a kada se trebaju odmarati. Taj ciklus se poremeti kada dani postanu kraći i tamniji,” pojasnio je dr. Iosifescu.

Iosifescu je ponudio sljedeće savjete kako da se ljudi izbore protiv zimskog neraspoloženja:
  • Koristite dodatne izvore svjetlosti. Da biste se lakše razbudili ujutro, upalite sva svjetla u kući. U ozbiljnijim slučajevima depresije možete koristiti i svjetlosnu terapijsku kutiju, koja simulira prirodnu svjetlost, a koja se može koristiti do 30 minuta svakog dana. Šetnja u prirodi tokom posebno sunčanog dana može također pomoći. 
  • Vježbajte. Fizička vježba pomaže da se umanje simptomi depresije i poboljša raspoloženje. Osigurajte sebi najmanje 30 minuta vježbe, tri puta sedmično. 
  • Držite se rutine. Nemojte duže spavati ili izbjegavati da izlazite napolje zato što je hladno. Važno je da održite normalan ritam spavanja i da nastavite praviti planove i iskušavati nove aktivnosti. 
  • Razmislite o dodacima prehrani. Istraživanja su pokazala da omega-3 masne kiseline mogu pomoći u borbi protiv depresije, rekao je Iosifescu. I neke biljke, poput, recimo, kantariona mogu također imati antidepresivni efekat. 
  • Porazgovarajte sa svojim doktorom. Sezonski afektivni poremećaj može prikriti teži slučaj depresije. Stoga, ako se suočite sa ozbiljnijim simptomima koji traju više od nekoliko sedmica, posjetite svog ljekara.
IZVOR: HealthDay, januar 2012., www.healthday.com

Pročitajte još:
  
 
 

Sadržaj stranica JUDZKS treba koristiti u informativne svrhe. On ne može zamijeniti stručni savjet, dijagnozu ili liječenje ljekara. JUDZKS ne može biti odgovoran za bilo kakvu izravnu ili neizravnu štetu koja bi mogla proizići iz korištenja www.judzks.ba, te za bilo kakve propuste ili greške u sadržaju stranice.
Copyright 2005-2017. JUDZKS. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo.

 
Prijava