English language
Savjeti i novosti o zdravljuMentalno zdravljePoboljšajte svoje mentalne sposobnosti    
 
Mentalno zdravlje Minimize

Kako poboljšati moždane funkcije

Život do duboke starosti i nije baš zabavan ako se ne možete ničega sjetiti. Međutim, neovisno o vašoj starosnoj dobi, vi možete zaštititi svoje pamćenje i održati svoj um oštrim uz pomoć jedne jedine navike: uradite jednu mentalnu vježbu dnevno.

Budite istrajni u vježbanju, i već na kraju prvog mjeseca steći ćete naviku poboljšanja vaših umnih sposobnosti, koja će vam utrati put za dug i ispunjen život! 
 

Navika koju trebate steći ovog mjeseca: svaki dan uradite jednu mentalnu vježbu

Evo zašto: Iako ne možete naučiti starog psa novim trikovima, svoj mozak sigurno možete. Naučnici su otkrili da ljudski mozak ima zapanjujuću sposobnost da se prilagodi i promijeni – što je sposobnost poznata kao neuroplastičnost. Sa odgovarajućom stimulacijom, vaš mozak može formirati nove neurološke puteve, poboljšavajući vaše kognitivne sposobnosti, sposobnost usvajanja novih informacija, kao i memoriju.  

Kod odrasle osobe, u mozgu su već razvijeni milioni neuralnih puteva koji pomažu da se riješe problemi na koje ste prije naišli i da se brzo prerađuju informacije. Ali, oslanjanje na te već dobro utrte puteve vašem mozgu ne daje dovoljnu količinu stimulacije koja mu je potrebna da se nastavi razvijati. Mentalne moždane vježbe koje se svakodnevno sprovode pomažu da se osnaži mozak putem aktiviranja novih neuralnih puteva. Jedna činjenica koju trebate imati na umu: aktivnost koju izaberete treba vam biti izazov. Ako izaberete nešto u čemu ste već dobri, čak i ako je to nešto intelektualno zahtjevno, ono ne predstavlja najbolji izbor za vježbanje moždanih vijuga. Osim toga, pokušajte vježbati svaki dan u okvirno isto vrijeme, pošto konzistentni ciklusi pomažu u razvoju novih moždanih puteva.

Vježbe za poboljšanje kognitivnih sposobnosti

Ove vježbe za mozak pomažu da se poboljša moždani kapacitet kod mlađih osoba, te da se povrate mentalne sposobnosti koje opadaju kod starijih ljudi.

1. Kognitivni trening: Upamtite neku pjesmu, igrajte šaha, sabirajte brojeve bez digitrona, naučite riječi nove pjesme, ili upamtite spisak za kupovinu – može biti bilo šta, samo da je u pitanju nešto novo za vas. Stalno postavljajte sebi izazove sa novim zadacima.

2. Koristite nedominantnu ruku: Ako ste dešnjak, koristite lijevu ruku dok jedete, češljate kosu, perete zube, pišete svoje ime, ili pokušajte staviti kompjuterski miš sa druge strane tastature. Vježbanje nedominantne ruke stimulira komunikaciju između dvije moždane hemisfere, što poboljšava mentalni kapacitet, kao i fizičku ravnotežu. Druga ideja: tai či i joga su dva sistema fizičkog vježbanja koja uče ljude da koriste desnu i lijevu stranu tijela podjednako.

Nagradite se

Ako se držite plana gotovo svaki dan, smislite način kako da se nagradite. Bićete više motivisani da dostignete cilj ako vas na kraju čeka bonus.

Budite istrajni

Da biste istrajali sa mentalnim vježbanjem, postavite sebi sljedeća pitanja svaki dan:

• Da li vježbam jednu vježbu za poboljšanje mentalnih sposobnosti svaki dan? Kakvo je to bilo iskustvo?

• Kako se osjećate danas u poređenju na prethodni dan? A kako u odnosu na prije sedam dana? Moguće da ćete primjetiti da nove informacije prerađujete brže i da ste svjesniji svoga okruženja.

• Koje prepreke vam stoje na putu svakodnevnog korištenja mentalnih vježbi? Šta možete uraditi da otklonite te prepreke?

Odgovor za svaki izgovor!

Propustili ste jedan dan? Ponekad, kada ste pretrpani obavezama, može vam se desiti da propustite dan-dva. Ali to nije totalni neuspjeh! Nemojte se previše time opterećavati, već razmislite koji su razlozi doveli do toga da propustite određene dane. Šta možete uraditi drugačije da ostvarite bolje rezultate? Jednostavno se ponovo posvetite ovom zadatku, prilagodite se i nastavite tamo gdje ste stali. Nikada nemojte odustati!  

Isuviše je dosadno. Neka vaše mentalne aktivnosti budu zabavne. Ako vam ni jedan od primjera iznad ne odgovara, pokušajte se baviti bilo kakvom primamljivom aktivnošću koja zahtijeva određeni mentalni napor i proširuje vaše znanje. Neki od primjera su učenje novog jezika, sviranja novog muzičkog instrumenta iili korištenje tehnološkog uređaja. Pokušajte se baviti nekim sportom ili drugom fizičkom aktivnošću, a koje nikada ranije niste isprobali.

Ako zaboravite da vježbate. Započnite jednostavno. Ako zaboravite da svaki dan uradite neku mentalnu vježbu, pokušajte nadograditi neke od dnevnih navika koje već imate. Perite svoje zube nedominantnom rukom. Dok se vozite u javnom prevozu, memorišite znakove oko sebe i kasnije ih se pokušajte sjetiti. Kada imate slobodni trenutak vremena, pokušajte se sjetiti rođendana ljudi koje poznajte.  

IZVOR: YAHOO HEALTH, napisao Dr. Maoshing Ni, http://health.yahoo.net/experts/drmao/easy-exercises-keep-your-brain-shape

  
 
 

Sadržaj stranica JUDZKS treba koristiti u informativne svrhe. On ne može zamijeniti stručni savjet, dijagnozu ili liječenje ljekara. JUDZKS ne može biti odgovoran za bilo kakvu izravnu ili neizravnu štetu koja bi mogla proizići iz korištenja www.judzks.ba, te za bilo kakve propuste ili greške u sadržaju stranice.
Copyright 2005-2017. JUDZKS. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo.

 
Prijava