English language
Savjeti i novosti o zdravljuMentalno zdravljeVježbanjem protiv depresije    
 
Mentalno zdravlje Minimize

Vježbom protiv depresije

Odavno je poznato da je redovno vježbanje dobro za fizičko zdravlje čovjeka. Vježbanje može umanjiti rizik od pojave raka, srčanih oboljenja i moždanog udara.

Da biste imali najviše koristi od vježbanja, budite fizički aktivni 30 minuta dnevno, najmanje 5 puta sedmično, ili 45 minuta do 1 sata najmanje 3 puta sedmično.

 

Tokom posljednjih godina, studije su pokazale da redovna fizička vježba ima, također, pozivitivan utjecaj na mentalno zdravlje. Vježbanje može pomoći osobama da se oporave od depresije, a prevashodno, spriječiti i samu pojavu depresije.

Vježbanjem možete poboljšati raspoloženje, umanjiti anksioznost i poboljšati koncentraciju. Vježbanje utječe na određene hemijske spojeve u našem mozgu uzrokujući da se osjećamo sretnijim.

Vježbanje također može poboljšati samopouzdanje i samopercepciju. Dr Alan Cohen, ljekar opće prakse koji se fokusira na mentalno zdravlje, kaže da kada osobe postanu depresivne ili anksiozne, one obično osjećaju kao da nemaju kontrolu nad svojim životima.

“Vježba im pruža kontrolu nad vlastitim tijelom, a to je često prvi korak ka tome da započnu osjećati kontrolu nad ostalim dešavanjima,“ rekao je on.

Kome se preporučuje vježbanje i u kojem obliku?

Svaka osoba koja pati od depresije imati će koristi od redovnog vježbanja, ali je ono posebno korisno za osobe sa blagim oblikom depresije.

“Bilo koja vrsta vježbe je korisna sve dok vam odgovara i dok je upražnjavate u dovoljnoj mjeri,“ tvrdi dr. Cohen i dodaje: “Vježbanje treba biti nešto u čemu ćete uživati. U suprotnom, biće vam teško da pronađete motivaciju da redovno vježbate.“

Koliko često

Kada je u pitanju vježbanje, bolje je išta nego ništa, međutim, da biste izvukli maksimalnu korist, potrebno je da vježbate 30 minuta pet dana u sedmici (ili 45 minuta do 1 sat najmanje tri puta sedmično).

Ako niste odavno vježbali, postepeno uvodite fizičku aktivnost u vašu svakodnevnu rutinu.
 
Ako ste umorni, vježbanje vam može pomoći da povratite energiju. Ako ste zabrinuti, ono vam pomoći da odvratite misli barem na neko neko vrijeme. Čak vam i 15-minutna šetnja može pomoći da pročistite um i da se opustite.

Kako započeti

Uzmite učešća u nekom timskom sportu, pohađajte časove sporta u sportskom centru u vašem gradu ili jednostavno budite aktivniji tokom vaše svakodnevne rutine tako što ćete šetati ili voziti biciklo, umjesto da se prevozite automobilom.

Pronađite neku aktivnost koju možete redovno obavljati. Pored bavljenja sportom u zatvorenim sportskim centrima i fitness dvoranama, zanimljivi načini vježbanja mogu uključivati i: hodanje, trčanje, vožnju biciklom, rad u vrtu, planinarenje, plivanje, plesanje, badminton, itd.  

Ako niste odavno vježbali ili se brinete kako će vježbanje utjecati na vaše zdravlje, prvo se posavjetujte sa vašim porodičnim ljekarom, koji vam može preporučiti koje vježbe su odgovarajuće za vas ili vas čak uključiti u posebne programe vježbanja.

Dodatne informacije

Unošenje fizičke aktivnosti u svakodnevni život osobe predstavlja jedan od mnogobrojnih načina na koji se može tretirati depresija. Vježbanje nije alternativa medicinskoj pomoći za liječenje depresije. Za liječenje depresije koriste se različiti tretmani poput terapije razgovorom, propisivanja lijekova – antidepresiva, kao i različitih oblika samo-pomoći.

Ako se osjećate neraspoloženo duže od dvije sedmice, posjetite vašeg porodičnog ljekara i sa njim se posavjetujte o svojim simptomima. Ljekar će vam reći koji oblici tretmana su dostupni, te vam pomoći da odlučite šta je najbolje za vas.

IZVOR: NHS Choices, juli 2010., http://www.nhs.uk/Livewell/Depression/Pages/Depressionexercise.aspx

Pročitajte još:

  
 
 

Sadržaj stranica JUDZKS treba koristiti u informativne svrhe. On ne može zamijeniti stručni savjet, dijagnozu ili liječenje ljekara. JUDZKS ne može biti odgovoran za bilo kakvu izravnu ili neizravnu štetu koja bi mogla proizići iz korištenja www.judzks.ba, te za bilo kakve propuste ili greške u sadržaju stranice.
Copyright 2005-2017. JUDZKS. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo.

 
Prijava