English language
Savjeti i novosti o zdravljuMladiMladi i saobraćajne nesreće    
 
Mladi Minimize

Omladina – saobraćajne nesreće uzimaju danak

Novi izvještaj kazuje da širom svijeta saobraćajne nesreće predstavljaju vodeći uzrok smrti tinejdžera od 15 do 19 godina života.

Prema tesktu koji je objavljen u izdanju medicinskog žurnala The Lancet od 21. aprila, saobraćajne nesreće su drugi po redu uzrok smrti djece od 10 do 14 godina starosti, kao i mladih od 20 do 24 godine starosti, te treći po redu uzrok smrti za djecu od 5 do 9 godina života.

“Kako dolazi do smanjenja broja infekcija, tako vidimo sve više smrtnih slučajeva od ozljeda širom svijeta, a saobraćajne nesreće predstavljaju glavni uzrok”, rekla je dr. Karen Sheehan, medicinski direktor odjela za prevenciju i istraživanje povreda u bolnici Children’s Memorial Hospital.

Sheehan je napomenula da je u Sjedinjenim Američkim Državama ukupni broj smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama smanjen uvođenjem zakona o korištenju sigurnosnih pojaseva, zaštitnih zračnih balona (air bags), sigurnijih automobila, boljih cesta i djelotvornijim kažnjavanjem osoba koje konzumiraju alkohol prije vožnje. Međutim, Sheehan je naglasila da su mladi još uvijek u najvećoj opasnosti jer su neiskusni, a naročito u situacijama u kojima je više tinejdžera u jednom autu.

Prema izvještaju Svjetske zdravstvene organizacije (WHO), problem je gori u siromašnijim zemljama. Tokom 2002. godine, više od polovice 380,000 mladih osoba koje su poginule u saobraćajnim nesrećama živjelo je u Africi i Jugoistočnoj Aziji. Izvještaj WHO-a također govori da svake godine širom svijeta otprilike 1,2 miliona osoba svih starosnih dobi pogine u saobraćajnim nesrećama.

"Većina žrtava su mladići i dječaci. Muškarci mlađi do 25 godina gotovo su na trostruko većem riziku da će poginuti u saobraćajnoj nesreći u odnosu na žene iste starosne dobi,” piše The Lancet.

Pored uzrokovanja smrti i povreda, saobraćajne nesreće u siromašnim i srednje razvijenim zemljama koštaju od 65 milijardi do 100 milijardi dolara godišnje. Ovi troškovi uključuju i gubitak prihoda i opterećenje koje porodica trpi tokom brige o njenom povrijeđenom članu.

Mladi biciklisti, motociklisti i pješaci u siromašnijim zemljama na većem su riziku od smrti u nesrećama, pošto ceste u ovim zemljama nisu prilagođene uslovima u kojima ljudi, motori i automobili dijele isti prostor. Osim toga, zaštitna odjeća i oprema (kacige) rijetko se nose u ovim zemljama, istaknuto je u članku The Lancet-a. Mladi su također u opasnosti od vožnje u alkoholiziranom stanju, prebrze vožnje i neiskustva u vožnji. Neki od njih namjerno rizikuju radi dokazivanja pred prijateljima. Prema tome, bolje ceste, više biciklista i motociklista koji nose kacige, te bolji rad policije na spriječavanju vožnje u alkoholiziranom stranju, neke su od mjera koje bi smanjile broj smrtnih slučajeva i povreda uzrokovanih saobraćajnim nesrećama, navodi se u daljem tekstu.

Dr. Karen Sheehan također savjetuje da roditelji donesu pravila o vožnji zajedno sa svojim tinejdžerima. "Sjedite sa svojim tinejdžerima vozačima i istaknite neka pravila oko kojih se možete dogovoriti," rekla je Sheehan. "Nije poenta u tome da oni ne voze, već da voze pažljivo."

Izvor: HealthDay, www.healthday.com

  
 
 

Sadržaj stranica JUDZKS treba koristiti u informativne svrhe. On ne može zamijeniti stručni savjet, dijagnozu ili liječenje ljekara. JUDZKS ne može biti odgovoran za bilo kakvu izravnu ili neizravnu štetu koja bi mogla proizići iz korištenja www.judzks.ba, te za bilo kakve propuste ili greške u sadržaju stranice.
Copyright 2005-2017. JUDZKS. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo.

 
Prijava