English language
Savjeti i novosti o zdravljuZdravlje porodiceBezbjednost tokom radova u vrtu    
 
Zdravlje porodice Minimize

Zdravi i bezbjedni dok uživate u radovima u vrtu

Bilo da ste početnik ili stručnjak, vaše zdravlje i sigurnost od velikog su značaja dok radite u bašti, okopavate povrće ili kosite travu. Vrtlarenje može predstavljati odličan način obezbjeđivanja fizičke aktivnosti, uljepšavanja vaše zajednice ili prelaska na organsku ishranu. Međutim, važno je da se zaštitite i poduzmete određene mjere predostrožnosti dok radite i zabavljate se na suncu i u blizini insekata, opreme za vrtlarenje i košenje, kao i hemijskih sredstava.

Nudimo vam nekoliko savjeta o tome kako da uživate u ljepoti i radu oko bašte, istovremeno osiguravajući da ostanete zdravi i bezbjedni. 
 djevojcica_vrt

Zaštitna odjeća

  • Spriječite izloženost štetnim hemikalijama, insektima i suncu noseći odgovarajući odjeću i zaštitnu opremu.
  • Koristite sprej protiv insekata i kremu za sunce sa faktorom (SPF) 15 i više, sa UVA i UVB zaštitom.
  • Uvijek provjerite da vam se krpelj nije prikačio na odjeću ili tijelo.
  • Nosite šešir sa širokim obodom da biste zaštitili lice, glavu, uši i vrat.

Budite svjesni svojih granica na vrućini

  • Čak i kratki periodi vremena na visokim temperaturama mogu uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme.
  • Pratite aktivnosti i vrijeme koje koje provodite na suncu da biste umanjili rizik od bolesti uzrokovanih toplinom.
  • Pažljivo isplanirajte i odredite aktivnosti koje ćete provoditi vani, i osigurajte odmor. Koristite zdrav razum.
   

Pazite da ne dehidrirate

  • Pijte dosta vode.
  • Kakvom god vanjskom aktivnošću da se bavite, uvijek imajte priruci dosta vode da biste umanjili rizik od dehidracije.
  • Izbjegavajte alkoholna pića i napitke sa velikim udjelom šećera ili kofeina, kao i gazirane sokove.

Neka sigurnost bude na prvom mjestu

  • Budite svjesni mogućih opasnosti da biste smanjili rizik od povrede.
  • Pažljivo pročitajte sve upute i natpise prije korištenja hemikalija i uređaja.
  • Provjerite opremu prije svakog korištenja.
  • Dok koristite određenu opremu ili alat, budite koncentirsani – smanjite rizik od ometanja.

Uživajte u koristima fizičke aktivnosti

  • Vrtlarenje je odličan način da postignete dovoljno fizičke aktivnosti.
  • Aktivne osobe u odnosu na neaktivne rjeđe imaju prekomjernu tjelesnu težinu, visok krvni pritisak, dijabetes tip 2, osteoporozu, koronarna srčana oboljenja, moždani udar, depresiju, rak debelog crijeva i rizik od prijevremene smrti.
  • Odrasle osobe trebaju fizički aktivni biti najmanje 2 i po sata sedmično.
 

Budite eko-vrtlar

  • Štedite vodu, nanovo iskorištavajte posude, reciklirajte i podijelite sa drugima plodove svoga rada.
  • Znajte da je moguće podići prelijepe bašče i pejzaže koji štede vodu, sprečavaju zagađenje i štite okoliš.
 

Vakcinišite se

  • Vakcine mogu spriječiti mnoge bolesti i spasiti život.
  • Zapamtite da tetanus živi u tlu i da sve odrasle osobe trebaju dobiti antitetanus vakcinu svakih 10 godina.

Osobe sa invaliditetima i fizička aktivnost

  • Budite redovno fizički aktivni u skladu sa svojim sposobnostima i izbjegavajte neaktivnost.
  • Odrasle osobe sa invaliditetom trebaju se posavjetovati sa zdravstvenim stručnjakom o količini i vidovima fizičke vježbe koji su odgovarajući za njih.
  • Fizička aktivnost može umanjiti bol i poboljšati funkciju, raspoloženje i kvalitet života za odrasle osobe sa artritisom. 

Raščistite svoje dvorište

  • Sklonite sve predmete koji bi mogli sakupljati stajaću vodu poput kanti, starih guma ili igrački, jer se u roku od nekoliko dana u njima mnogu namnožiti komarci.
  • Raščišćavanjem drveća i šiblja u vašem okruženju možete umanjiti šanse da se tu nastane glodari i krpelji.
IZVOR: Centers for Disease Control and Prevention, april 2011.,  http://www.cdc.gov/Features/GardeningTips/

  
 
 

Sadržaj stranica JUDZKS treba koristiti u informativne svrhe. On ne može zamijeniti stručni savjet, dijagnozu ili liječenje ljekara. JUDZKS ne može biti odgovoran za bilo kakvu izravnu ili neizravnu štetu koja bi mogla proizići iz korištenja www.judzks.ba, te za bilo kakve propuste ili greške u sadržaju stranice.
Copyright 2005-2017. JUDZKS. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo.

 
Prijava