English language
Savjeti i novosti o zdravljuZdravlje porodiceKako se kvalitetno hraniti sa ograničenim budžetom    
 
Zdravlje porodice Minimize

10 savjeta kako se kvalitetnije hraniti sa ograničenim novčanim sredstvima

Osigurajte najviše hrane za vaš ograničeni prehrambeni budžet! Postoji mnogo načina na koje možete uštedjeti novac na prehrambenim proizvodima koje koristite.

Tri glavna koraka su: planiranje prije kupovine, kupovina proizvoda po najboljoj cijeni i pripremanje jela na način da najviše uštedite. 
 
1. Planirajte, planirajte, planirajte!
Prije nego što se zaputite u prodavnicu, isplanirajte svoje obroke za sedmicu dana. Uključite jela poput složenaca, variva ili dinstanih obroka, sa kojima možete “rastegnuti” skuplje prehrambene namirnice na više obroka.
Provjerite koje to namirnice već imate i napravite listu onoga što trebate kupiti.

2. Nađite najbolju cijenu
Provjerite lokalne novine i internet o mogućim sniženjima, kuponima i opcijama sakupljanja bodova za povoljniju kupovinu.
 
3. Uporedite namirnice
Na polici ispod proizvoda pronađite jediničnu cijenu i po tome uporedite različite proizvode ili različite veličine istog proizvoda da biste otkrili koja opcija vam je najpovoljnija.
 
4. Kupujte veća pakovanja
Gotovo je uvijek jeftinije kupovati veća ekonomičnija pakovanja od malih. Pametan izbor predstavljaju porodična veća pakovanja piletine, odrezaka, smrznute ribe ili veće kese smrznutog povrća. Prije nego što odete u kupovinu po veća pakovanja hrane, provjerite da li imate dovoljno mjesta u zamrzivaču.
 
5. Kupujte voće i povrće dok su u sezoni
Kupovina voća i povrća dok su u sezoni je najjeftinija opcija, a pritom i garancija njihove svježine! Ako ih nećete odmah sve trošiti, uzmite ono kojem treba još malo vremena da sazri.

6. Vratite se osnovama
Praktična hrana poput smrznutih gotovih jela, prethodno isjeckanog povrća, instant riže i zobenih pahuljica obično će vas doći skuplje nego da je sami pravite od početka. Odvojite vrijeme da napravite vlastiti obrok i tako uštedite!

7. Ne potežite preduboko u novčanik
Određene vrste hrane su tipično povoljnije tokom cijele godine. Pokušajte sa grahom koji predstavlja jeftiniji, a zdrav proteinski obrok. Kada je u pitanju povrće, kupujte mrkvu, zeleno lisnato povrće i krompir, a po pitanju voća, jabuke i banane su dobar izbor.
 
8. Kuhajte jednom...jedite cijelu sedmicu!
Pripremite veću količinu omiljenih jela na neradni dan (udvostručite ili utrostručite sastojke sa recepta). Pripremljenu hranu zamrznite u zasebne posude i te obroke koristite tokom cijele sedmice, te nećete morati trošiti novac na gotovu hranu.

9. Budite kreativni!
Začinite ostatke hrane od prethodnog obroka i iskoristite ih na drugačiji način! Naprimjer, isjeckajte preostalu piletinu i umiješajte je u salatu ili napravite čili piletinu. Zapamtite, bacanje hrane jednako je bacanju vašeg novca!

10. Prehrana izvan kuće

Objedovanje u restoranima može biti skupo. Uštedite tako što ćete potražiti specijalne popuste ili kupone koji omogućavaju pakete za dvije osobe, a po cijeni za jednu. Za piće radije uzmite vodu nego nešto drugo što može izrazito povećati vaš račun.
 
PRILAGOĐENO SA: Center for Nutrition Policy and Promotion, United States Department of Agriculture, januar 2012., http://www.choosemyplate.gov/food-groups/downloads/TenTips/DGTipsheet16EatingBetterOnABudget.pdf

Pročitajte još:
  
 
 

Sadržaj stranica JUDZKS treba koristiti u informativne svrhe. On ne može zamijeniti stručni savjet, dijagnozu ili liječenje ljekara. JUDZKS ne može biti odgovoran za bilo kakvu izravnu ili neizravnu štetu koja bi mogla proizići iz korištenja www.judzks.ba, te za bilo kakve propuste ili greške u sadržaju stranice.
Copyright 2005-2017. JUDZKS. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo.

 
Prijava