Predugo kuhanje brokula uništava njena antikancerogena svojstva
Istraživači sa Univerziteta u Warwicku (University of Warwick) otkrili su da standardna praksa kuhanja povrća ozbiljno uništava antikancerogene karakteristike povrća poput brokula, prokulica, karfiola i zelenog kupusa.
Prethodne studije pokazale su korist ovog povrća za spriječavanje raka zbog visokog prisustva supstanci poput glukozinolata i izotiocijanata.
Nakon što su ih kupili iz lokalnih prodavnica, istraživači sa Univerziteta u Warwicku analizirali su njihov sadržaj nakon pripreme u kipućoj vodi (30 minuta), kuhanja na pari (0-20 minuta), kuhanja u mikrovalnoj pećnici (0-3 minute) ili brzog prženja sa stalnim miješanjem (0-5 minuta).
Kuhanje u kipućoj vodi nakon 30 minuta imalo je ozbiljne posljedice na gubljenje glukozinolata iz ovog povrća: brokule – izgubljeno 77%, prokulice – 58%, karfiol – 75% i zeleni kupus – 65%. Kada su u pitanju ostale metode pripreme, nije primjećeno značajnije smanjenje nivoa glukozinolata.
Čuvanje povrća na sobnoj temperaturi ili u frižideru nije pokazalo značajnije smanjenje udjela glukozinolata tokom 7 dana, međutim, primjećeno je da 6 sati nakon sjeckanja ovog povrća nasitno dolazi do gubitka glukozinolata za 75%.
Izvori: University of Warwick i www.medicalnewstoday.com